Recensies

Groene Amsterdammer, Pagliacci en Il Tabarro, Opera Spanga, 31 juli 2019:
”Van Eijk en haar mensen slagen erin een herkenbaar verhaal te laten zien […] Bovendien wordt in beide opera’s inderdaad prachtig gezongen door alle solisten en een klein koor. Filharmonie Noord speelt in een vrij kleine bezetting onder dirigent Tjalling Wijnstra uiterst expressief.”

Theaterkrant, Pagliacci en Il Tabarro, Opera Spanga, 25 juli 2019:
”Er wordt over de hele linie prachtig gezongen. Het orkest, de Filharmonie Noord speelt onder de jonge dirigent Tjalling Wijnstra in kleine bezetting mooi en uiterst expressief.”

Volkskrant, Aida, Opera Spanga, 26 juli 2018:
”Dat alles wordt voortreffelijk ondersteund door de musici van Filharmonie Noord, onder aanvoering van Tjalling Wijnstra. Zij geven zowel de krachtige accenten als de intieme momenten, waarin er niet meer dan een of twee sololijnen overblijven, voortdurend de juiste expressie en spanning mee.”

Theaterkrant, Aida, Opera Spanga, 25 juli 2018:
”Tjalling Wijnstra dirigeert de Filharmonie Noord met veel nuance en gevoel. Het orkest is niet bijzonder groot en dat komt de klank alleen maar ten goede. De beroemde triomfmars heb ik nog nooit zo subtiel horen spelen.”

Meer recensies volgen.